Konie sportowe hodowli polskiej, w dodatku użytkowane przez zagranicznych jeźdźców, na tle ogromnej liczby koni biorących udział w globalnym współzawodnictwie sportowym stanowią dzisiaj relatywnie niewielki procent.
Na razie nie jesteśmy potęgą w hodowli koni skokowych i ujeżdżeniowych pod względem liczby zaangażowanych klaczy ani wyhodowanych wybitnych koni sportowych. W ostatnich latach sytuacja nieco się zmieniła na korzyść i słyszy się o zakupie w Polsce koni dla zagranicznych jeźdźców, ale część tych transakcji to reeksport – konie zakupione wcześniej za granicą, które po odchowaniu , wytrenowaniu, potwierdzeniu startami klasy, wracają do kraju pochodzenia.
Do polskiej specjalności należą konie zaprzęgowe. Są eksportowane do wielu krajów europejskich, ale również do Ameryki. Poza tradycyjnymi odbiorcami z Francji, Niemiec czy Włoch pojawili się kupcy z Kazachstanu, Belfastu, Litwy czy ostatnio z Korei Południowej.
W projekcie Polish Driving Team, przypominamy o osiągnięciach polskich zaprzęgów, które na Mistrzostwach Świata i Europy zdobyły 40 medali (3 razy więcej od wszystkich innych konkurencji zarejestrowanych w Polskim Związku Jeździeckim).
Chcielibyśmy aby portal respektdriving.pl stał się źródłem wszystkich informacji związanych z powożeniem (konie i zawodnicy, którzy zdobyli medale na mistrzostwach świata, Europy i Polski, rodowody oraz wykazy specjalnych odznaczeń Projektu Respekt – Powożenie).
RespektVIP – działacze, hodowcy i sponsorzy, którzy swoimi działaniami przyczynili się do rozwoju konkurencji powożenia.
RespektSPORT – to zawodnicy, którzy swoimi wynikami, przyczynili się do podniesienia prestiżu Polski na świecie.
Projekt Polish Driving Team to kompendium wiedzy o polskich zaprzęgach.
Jednym z pierwszych patronów projektu Polish Driving Team a następnie #winners100gwiazd został Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, którego spółki hodowlane miały największy wkład w zdobyte dla Polski medale na Mistrzostwach Świata i Europy.